Świdnicka CZWÓRKA wzięła udział w największym programistycznym wydarzeniu w Europie. Klasy najmłodsze kodowały „bez prądu”(maty do kodowania,podłogi interaktywne, kart pracy z kodowaniemtakże online). Poprzez zabawę uczniowie tworzyli interaktywne gry lub historyjki, którymi dzielili się zeswoimi kolegami i bliskim.Uczniowie klas III tworzyli ponadczasowe historyjki w oparciu o graficzno-tekstowy język programowania Scratch.
Uczniowie klas starszych programowali on-line. Rozwiązywali łamigłówki, programowali w Scrach, PixBlocks, mBlock; projektowali aplikacje czy programowali podkasty-animacji. Zadania powstawały metodą prób i błędów i wymagały nieustannego testowania na każdym etapie pracy. Dzięki temu, pokonanie błędustało się dla uczniów wyzwaniem a nie porażką. Tworząc odpowiedniki swoich ulubionych gier uczniowie czuli się trochę jak czarodzieje.
Tydzień kodowania się kończy, ale CZWÓRKA uczy się dalej kodować, by jutro zmieniać świat!
I. Isańska, B. Gut